Agentiile imobiliare ce activeaza in ziua de azi pe piata din Romania au inceput sa isi diversifice portofoliile, ajungand la activitati care nu sunt deloc specifice,
sau nu erau pana acum, unei agentii imobiliare obisnuite. Daca pana acum o agentie imobiliara se ocupa strict cu vanzarea si inchirierea de imobile de orice fel, astazi ele se ocupa cu o gama mult mai larga de activitati si acest lucru contribuie la dezvoltarea pietei imobiliare din tara noastra.
Astfel, o agentie imobiliara capabila de a isi extinde activitatea se ocupa azi cu mai multe sub-domenii precum :
– realizarea de consultanta imobiliara, care poate fi oferita clientilor ce se afla in cautarea unui spatiu de cumparat sau de inchiriat
– eliberarea sau realizarea de certificate energetice care sa poata atesta tipul de cladire in cauza
– gasirea de case/ apartamente care pot fi inchiriate de catre potentialii clienti
– administrarea de imobile sau proprietati imobiliare cand este cazul, in locul proprietarilor
– inchirierea de spatii folosite in scopuri comerciale, atat din punctul de vedere al celor care cauta, cat si din perspectiva celor ce vor sa inchirieze astfel de spatii,
s.a.m.d.
Din punct de vedere al proprietatilor ce trebuiesc inchiriate, o agentie imobiliara este o componenta vitala in intregul proces de inchiriere, deoarece doar prin intermediul unei agentii imobiliare profesioniste ambele parti vor fi multumite de tranzactia incheiata, din toate punctele de vedere.
Avand in vedere faptul ca o tranzactie imobiliara presupune foarte multa atentie din partea tuturor partilor implicate, atat la detaliile financiare ale tranzactiei cat si la detaliile de ordin fizic al acesteia. Astfel, exista mai multe detalii si conditii ce trebuiesc verificate cu atentie, precum :
*corespondenta dintre detaliile faptice si cele actuale asupra proprietatii in cauza, atentia ca totul sa corespunda din toate punctele de vedere
*atentia ca contractul sa fie foarte bine pus la punct, pentru a nu exista vreo portita legala neglijata
*existenta unor clauze contractuale specifice genului acesta de contracte.
In procesul de cautare a unui spatiu comercial intervin foarte multe variabile, de la pretul in sine al spatiului pe care dorim sa il inchiriem pana la situarea acestuia in raport cu clientela pe care dorim sa o atragem sau in raport cu punctele orasului ce trebuie sa fie in apropierea spatiului nostru.
De la birouri la spatii comerciale simple si pana la hale comerciale sau chiar ferme, toate trebuie sa indeplineasca numeroase criterii stabilite de catre noi ca si clienti si care trebuie sa fie incluse in pachetul oferit de catre spatiile despre care discutam. Fie ca avem nevoie de spatii mari si luminoase unde sa putem amplasa birouri unde angajatii nostri sa poata lucra in mod cosntructiv sau ca ne trebuie o hala comerciala mare unde sa putem desfasura activitati comerciale in liniste.
De aceea este cu atat mai important ca inchirierea unui spatiu comercial sa se faca doar cu ajutorul unei agentii imobiliare ce dispune de personal specializat si care ne poate pune la dispozitie toate datele de care avem nevoie pentru a lua o decizie informata in ceea ce priveste spatiul pe care alegem sa il inchiriem sau sa il dam pentru a fi inchiriat.